یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید!

رمزعبور حداقل باید 6 کارکتر باشد! نمایش

کد امنیتی اشتباه وارد شده! CAPTCHA code

آیا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام حداقل 2 کاراکتر!

نام خانوادگی حداقل 2 کاراکتر!

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

آدرس ایمیل با تکرار مطابقت ندارد!

یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید! نمایش

تلفن همراه خود را باید وارد کنید!

لطفا پس از مطالعه قوانین پرشین دانشجو موافقت خود را با زدن تیک آن اعلام کنید!

آیا رمزعبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. ایمیلی حاوی لینک بازیابی رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

لینک بازیابی پسورد برای شما ارسال شد.

بازگشت به فرم ورود

راهنمای ثبت نام آزمون تافل اینترنتی (Internet Based TOEFL , IBT Registration)

راهنمای ثبت نام آزمون تافل اینترنتی iBT

آزمون TOEFL یا Test Of English as a Foreign language یکی از چندین آزمون بین المللی است که موسسه‌ ETS برگزار می‌نمايد. هدف از این آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون دهنده بر اساس مهارت‌های چهارگانه خواندن، شنيدن، سخن گفتن، و نوشتن است. این آزمون به دو شکل PBT و iBT برگزار می شود. سابقا آزمون ديگري به نام CBT برگزار مي شد كه به مرور زمان با پيدايش اينترنت و فرآيند تسهيل آزمون ها در سرتا سر دنيا، توسط آزمون iBT جایگزین شد. آزمون PBT نیز تقریبا منسوخ شده است و تعداد برگزاري آزمون هاي آن فقط در كشورهايي كه دسترسي به اينترنت ساده نيست، به تعداد محدود همچنان ادامه دارد.


نحوه برگزاری آزمون تافل iBT 

تفاوت عمده آزمون iBT با دو نوع دیگر تافل، افزوده شدن بخش Speaking و حذف بخش Structure از آن مي باشد. این آزمون از ۴ بخش ۳۰ نمره ای تشکیل شده است و تقریبا ۴ ساعت به طول می کشد. نمره این امتحان از ۱۲۰ می باشد و نمره بالای ۱۰۰ در این امتحان در اكثر موارد نمره خوبی تلقي مي شود.

- بخش درک مطلب (Reading)
- بخش شنیداری (Listening)
- بخش گفتاری (Speaking)
- بخش نوشتاری (Writing)

به منظور آشنایی با بخش های مختلف آزمون تافل به بخش درباره تافل در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.


هزینه آزمون تافل iBT

هزینه آزمون تافل برای کشورهای مختلف متفاوت می باشد.

این هزینه برای شرکت کنندگان در ایران مبلغ 225 دلار می باشد.
در صورتیکه آزمون تافل را در زمانی نزدیک به برگزاری آزمون ثبت نام نمایید، مبلغ ثبت نام 265 دلار خواهد بود. این مبلغ اضافی 40 دلار بابت ثبت نام با تاخیر (Late) می باشد. زمان آزمون در این وضعیت با رنگ قرمز مشخص شده اند.

 

مکان و زمان برگزاری آزمون تافل iBT

آزمون تافل iBT در مکان و زمان های مشخصی در ایران برگزار می گردد. به منظور مشاهده مراکز آزمون برگزاری آزمون تافل به بخش Test Centers and dates در سایت ETS مراجعه نمایید. 

در صورتیکه بخواهید پس از ثبت نام، مکان و یا زمان آزمون خود را تغییر دهید، بایستی مبلغ 60 دلار پرداخت نمایید.

به منظور آشنایی با نحوه تغییر زمان و مکان آزمون تافل به بخش تغییر زمان و مکان آزمون تافل در منوی ویکی دانشجو مراجعه نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه آزمون TOEFL IBT

1) کارت ملی یا پاسپورت 

2) برگه ثبت نام آزمون که از طریق ETS برای شما ارسال شده است.

دقت نمایید که در روز آزمون به منظور نوشتن یادداشت و نکات آزمون، موسسه مداد و کاغذ و موارد مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهد داد. لذا حتی الامکان از به همراه داشتن وسایل اضافی در روز آزمون خودداری فرمایید.
همچنین نیازی به همراه داشتن عکس ندارید. در روز آزمون نماینده ETS توسط Webcam از شما عکس خواهد گرفت.


نتایج آزمون TOEFL IBT و ارسال نتایج به دانشگاه ها

نتیجه آزمون و نمره آزمون تافل شما حدود دو هفته پس از آزمون در پروفایل فرد قابل مشاهده است. البته اخیراً این زمان کمی کاهش یافته است (معمولا 10 تا 12 روز). اعتبار نتایج تا دو سال پس از تاریخ آزمون است.

تا ساعت 10 شب (به وقت محلی) روز قبل از آزمون امکان وارد کردن کد 4 دانشگاه در پروفایل داوطلب برای ارسال رایگان نمرات وجود دارد. پس از آن به ازای هر ارسال مبلغ 20 دلار بوسیله کارت اعتباری باید داده شود.
به منظور آشنایی با نحوه ارسال نمره به صورت رایگان به بخش ارسال نمره رایگان تافل در منوی ویکی دانشجو مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که داوطلبی که بیش از یکبار امتحان تافل iBT را داده باشد، مختار است هر کدام از آزمونهایی را که خود می پسندد نتیجه اش را ارسال کند و نمرات سایر آزمونها ارسال نمی شوند.
توجه نمایید در صورت انتخاب گزینه 'Send additional paper score report to me' هنگام ثبت نام یک نسخه چاپی از نمره آزمون iBT نیز حدود 1 ماه پس از آزمون به آدرس موجود در حساب کاربری شما ارسال خواهد شد.
به منظور آشنایی با نحوه ارسال نمره تافل به دانشگاه ها به بخش ارسال نمره تافل در منوی ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
همچنین به منظور پرداخت ریالی هزینه ارسال نمره تافل iBT به بخش ثبت سفارش ارسال نمره تافل مراجعه نمایید.


شرایط کنسل نمودن آزمون تافل iBT

ممکن است پس از ثبت نام در آزمون تافل به دلایلی تصمیم به کنسل نمودن آن بگیرید. در این صورت موارد زیر را به خاطر بسپارید:

1) تا چهار روز قبل از آزمون فرصت دارید تا نسبت به کنسل نمودن آزمون تافل خود از طریق حساب کاربری اقدام نمایید.
2) مبلغ 50 درصد هزینه آزمون به حساب بازگشت داده خواهد شد. در این حالت اگر حتی به صورت Late ثبت نام نموده باشید، مبلغ 50 درصد ثبت نام پایه بازگشت داده خواهد شد.

به منظور آشنایی با نحوه کنسل نمودن آزمون تافل به بخش راهنمای لغو آزمون تافل در منوی ویکی دانشجو مراجعه نمایید.


نکات مهم در مورد آزمون تافل iBT

1) در صورتیکه در سایت ETS حساب کاربری ندارید، مطابق بخش اول راهنمای این صفحه حساب کاربری خود جهت ثبت نام آزمون تافل، ایجاد نمایید. دقت نمایید که هنگام ثبت نام اطلاعات خود را مطابق با پاسپورت خود وارد نمایید.

2) بایستی حداقل زمان 12 روز بین دو آزمون متوالی را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که نمی توانید دو بار در یک هفته در آزمون تافل شرکت نمایید.
3) اعتبار آزمون تافل 2 سال می باشد.

1
بخش اول) ایجاد حساب کاربری تافل در سایت ETS

جهت ایجاد حساب کاربری به منظور ثبت نام آزمون تافل اینترنتی (IBT Registration) به سایت ثبت نام تافل در ETS مراجعه نمایید. سپس مطابق تصویر زیر روی Register Online کلیک نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT

نکته: 

- ثبت نام عادی برای هر تاریخ معین، هفت روز قبل از همان تاریخ بسته خواهد شد.
- ثبت نام های با تاخیر (Late Registration) سه روز قبل از آزمون بسته می شوند.
- هزینه ثبت نام های با تاخیر (Late Registration) شامل هزینه اضافی بابت تاخیر در ثبت نام از سمت موسسه ETS خواهد شد. این هزینه معادل 35 دلار آمریکا می باشد.
- بنابراین ثبت نام در حالت عادی 210 دلار و در حالت تاخیر 245 دلار خواهد بود.

1
در صورتیکه کاربر جدید هستید و در سایت ETS، پروفایل مختص به خود را ندارید، روی گزینه Sign Up جهت ایجاد پروفایل شخصی کلیک نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره جدید تمامی فیلدهایی که با علامت ستاره مشخص شده اند (نام، نام خانوادگی، ایمیل، آدرس، شماره تماس و ...) را تکمیل نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
توجه: دقت نمائید که نام، نام خانوادگی و بقیه مشخصات را مطابق با پاسپورت خود وارد نمائید.
1
در پنجره جدید اطلاعات مرتبط با محل تولد، زبان، سن، کشور و مقطع تحصیلی مورد علاقه جهت ادامه تحصیل و بقیه فیلدهای ستاره دار را مطابق با شرایط خود تکمیل نموده و گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره جدید گزینه Yes, and I understand and agree …. را علامت زده و گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در بخش بعد با توجه به قوانین نوشته شده، نام کاربری و کلمه عبور خود در سایت ETS، را انتخاب نمائید. سپس به یک سوال امنیتی دلخواه پاسخ دهید تا در صورتیکه کلمه عبور و یا رمز خود را فراموش کردید، با کمک این سوال بتوانید آن را بازیابی کنید. سپس گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در این مرحله مجددا اطلاعاتی را که وارد نموده اید بررسی نموده و در صورت صحت آنها گزینه Confirm را کلیک نمائید. در صورتیکه قسمتی را اشتباه وارد نموده اید، روی آیکون Edit کلیک نموده و اطلاعات خود را اصلاح نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
بخش دوم) ثبت نام آزمون تافل اینترنتی (Internet Based TOEFL , IBT Registration)

تا این مرحله پروفایل شما در سایت ETS/TOEFL/IBT ایجاد شده است. اکنون برای ثبت نام آزمون تافل اینترنتی (Internet Based TOEFL , IBT Registration) بایستی با نام کاربری و کلمه عبور خود وارد پروفایل خود شوید. جهت تعیین و ثبت نام مکان و زمان آزمون تافل اینترنتی (IBT Registration) به بخش ورود به حساب کاربری در سایت ETS مراجعه نمایید. سپس روی گزینه Register Online کلیک نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT

1
در این حالت در پنجره زیر با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور که قبلا ایجاد کرده اید وارد پروفایل خود شوید. در صورتیکه نام کاربری و کلمه عبور خود را فراموش کرده اید روی گزینه های مربوطه (Password Assistance, Username Assistance) کلیک نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
پس از کلیک روی GO شما وارد پروفایل اختصاصی خود (My Home Page) خواهید شد. در قسمت My Profile می توانید کلمه عبور خود را تغییر دهید و یا برخی اطلاعات وارد شده را بروزرسانی کنید. در قسمت My Test نیز می توانید به جستجوی اطلاعات روز و محل آزمون و ثبت نام آن (Register For a Test) بپردازید. همچنین نمره امتحان خود را مشاهده و برای دانشگاه هدف ارسال نمائید (View Scores).

در این مرحله و به منظور ثبت نام در آزمون تافل اینترنتی روی گزینه Register For a Test کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT

1
سپس و به منظور ثبت نام در آزمون IBT گزینه TOEFL Test انتخاب و سپس Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره بعدی توافقنامه را خوانده و گزینه I So Sign and I Agree را کلیک نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره جدید بایستی کشور و شهر محل آزمون، زمان آزمون و محل برگزاری آزمون را با توجه به برنامه ریزی خود انتخاب نمائید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
توجه:

- بهتر است نزدیکترین شهر به محل سکونت را به عنوان محل آزمون انتخاب نمائید.

- با انتخاب یک بازه زمانی 60 روزه و زدن دکمه Search می توانید نام مراکز و تاریخ آزمون های موجود در بازه زمانی انتخابی را مشاهده نمائید.

- مرکز محل آزمون خود را با کلیک کردن بر روی نام آن انتخاب نمائید.

1
در پنجره جدید اطلاعات محل آزمون را یکبار دیگر کنترل و در صورت صحیح بودن، گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره جدید شماره پاسپورت و یا کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد نموده و گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در این پنجره می توانید چگونگی دریافت کارنامه خود را (به صورت الکترونیکی و یا هم به صورت آنلاین و هم به صورت پرینت شده و ارسال از طریق پست) انتخاب نمائید. سپس گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در پنجره جدید می توانید نمره آزمون خود را به صورت رایگان به 4 دانشگاه ارسال نمائید. جهت ارسال نمره تافل اینترنتی خود (Scores Report) می توانید دانشگاه مورد نظر خود را براساس نام دانشگاه، کد دانشگاه، شهر دانشگاه جستجو نمائید. به عنوان مثال در تصویر زیر نام دانشگاه را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه Search را کلیک می کنیم. سپس در قسمت پایین و در بخش نتایج جستجو گزینه Select را انتخاب می نمائیم.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید بایستی دپارتمان دانشگاه مورد نظر را که قصد دارید نمره تافل اینترنتی (IBT Scores) شما به آن بخش ارسال گردد، تعیین نمائید. سپس Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
توجه: در صورتیکه می خواهید تعداد نمره های بیشتری را به دانشگاه های دیگر ارسال نمائید، گزینه Add Another Score Receipt را انتخاب و مجددا مراحل 17 و 18 را تکرار نمائید.
1
در صفحه جدید تعدادی سوال با هدف مطالعات جمعیت شناسی و تحقیقاتی از طرف ETS مطرح شده است. این اطلاعات به منظور خدمات بهتر از طرف ETS پرسیده می شود. پس از علامت زدن و پاسخ به سوالات مطابق با شرایط خود، Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید می توانید بسته های آموزشی تافل اینترنتی را جهت آماده سازی خود بخرید، در صورتیکه نیاز به این بسته های آزمایشی ندارید روی Skip کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید اطلاعات وارد شده را چک کنید در صورتیکه نیاز به اصلاح دارد گزینه Modify را انتخاب کنید. در غیر اینصورت Confirm Order را کلیک کنید.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید نوع پرداخت خود را انتخاب و گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صفحه جدید نوع پرداخت خود را انتخاب و گزینه Continue کلیک شود.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در مرحله بعد اطلاعات کارت خود را وارد نمایید تا پرداخت شما نهایی گردد.
ثبت نام آزمون تافل IBT
1
در صورت پرداخت موفقیت آمیز، نمونه رسید زیر به شما نشان داده خواهد شد.
ثبت نام آزمون تافل IBT
در صورتی که به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارید جهت پرداخت هزینه ارزی خود می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید.
پرداخت توسط پرشین دانشجو

شما می‌توانید از طریق فرم پرشین دانشجو، برای انجام پرداخت ارزی خود ثبت سفارش نمائید. پرشین‌دانشجو با استفاده از فایل راهنمای ضمیمه ثبت سفارش، پرداخت مورد نظر را انجام داده و سپس رسید پرداخت را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند.

ثبت سفارش

پرداخت اتوماتیک در 10 دقیقه

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پرداخت اتوماتیک Upay، ابتدا نسبت به شارژ حساب خود به میزان مورد نظر اقدام نموده و سپس پرداخت ارزی خود را در کمتر از 10 دقیقه به صورت اتوماتیک و بدون واسطه انجام دهید. 

ثبت سفارش

خرید ویزا کارت / مستر کارت

شما می‌توانید با خرید یک کارت ارزی بین‌المللی و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود در سایت مورد نظر اقدام نمایید. 

ثبت سفارش

سوال دارید؟ از طریق پرتال پشتیبانی در سمت چپ صفحه مطرح کنید.