یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید!

رمزعبور حداقل باید 6 کارکتر باشد! نمایش

کد امنیتی اشتباه وارد شده! CAPTCHA code

آیا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام حداقل 2 کاراکتر!

نام خانوادگی حداقل 2 کاراکتر!

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

آدرس ایمیل با تکرار مطابقت ندارد!

یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید! نمایش

تلفن همراه خود را باید وارد کنید!

لطفا پس از مطالعه قوانین پرشین دانشجو موافقت خود را با زدن تیک آن اعلام کنید!

آیا رمزعبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. ایمیلی حاوی لینک بازیابی رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

لینک بازیابی پسورد برای شما ارسال شد.

بازگشت به فرم ورود

راهنمای ثبت نام آزمون USLME

راهنمای ثبت نام آزمون USLME

  تمام پزشکاني که قصد ادامه تحصيل و يا شروع به کار در ايالات متحده آمريکا را دارند، حتماً بايد در سه مرحله آزمون  USMLE  شرکت نموده و پس از موفقيت در اين ۳ آزمون به ادامه تحصيل يا کار بپردازند. به همين منظور جهت آشنايي با اين آزمون، مراحل آن به تفکيک و با اختصار بسيار زياد توضيح داده شده‏ اند:

 

  • آزمون USLME Step 1

اين آزمون يکي از سه آزموني است که شما بايد با موفقيت بگذرانيد تا به عنوان يک پزشک مجاز در ايالات متحده محسوب شويد.

ساختار کلي آزمون:‌ آزمون CBT Step 1 شامل ۷ مرحله است، هر مرحله ۶۰ دقيقه به طول مي‏ انجامد و ۴۶ پرسش مطرح مي‏شود؛ در مجموع اين هفت مرحله شما بايد به ۳۲۲ پرسش پاسخ دهيد.

توجه : ‌آزمون CBT Step 1 در واقع نوع کامپيوتري شده همان آزمون کتبي است که قبلاً گرفته مي‏شده است.
زماني که داوطلب پاسخ به پرسش ‏هاي يک مرحله را به اتمام مي‏رساند، بايد بر روي صفحه مانيتور کليک کند تا به مرحله بعدي وارد شود. بعد از وارد شدن به مرحله بعدي شما نمي توانيد به منظور تغيير پاسخ‏هاي خود در مرحله قبلي به مرحله کامل شده قبلي برگرديد؛ فقط در طي زمان مشخص شده براي هر مرحله (۶۰ دقيقه) شما مجاز هستيد تا پاسخ‏هاي پرسش‏هاي همان مرحله خود را تغيير داده يا اصلاح کنيد. (شکل 1)

CBT‏چگونه آزموني است: به دليل محيط منحصر به فرد آزمون CBT، قبل از روز آزمون آشنا شدن با اينکه شرايط روز آزمون چگونه خواهد بود بسيار حائز اهميت است. اگر با اين شرايط پيشاپيش آشنا شده باشيد نيازي نخواهيد داشت که الزاماً در مرحله آموزشي، که پانزده دقيقه طول خواهد کشيد تا داوطلبان را با محيط و نحوه آزمون آشنا کنند، شرکت کنيد. در نتيجه با انصراف از اين مرحله آموزشي ۱۵ دقيقه به زمان استراحت خود مي‏افزاييد (شکل 1)
Computer-Based Test ( CBT

توجه : داوطلبان شرکت در آزمون مي‏توانند براي آشنايي بيشتر به ساختار آزمون CBT با ۱۵۰ پرسش تمريني موجود بر روي وب سايت آزمون (www.usmle.org) مراجعه کنند.

توجه: برخي سؤالات USMLE step 1 ممکن است حاوي شکل‏ ها يا تصاوير رنگي باشند. اين اشکال يا تصاوير معمولاً در سمت راست سؤال قرار مي‏ گيرند.

 توجه: نمونه تست‏هاي USMLE step 1 که شامل ۱۵۰ پرسش است بر روي وب سايت www.usmle.org قرار دارد.

توجه: آزمون Step 1 در تمام طي سال به استثناي دو هفته اول ژانويه و تعطيلات رسمي برگزار مي‏شود. در اين مراکز آزمون در تمام روزهاي هفته بجز روزهاي يکشنبه برگزار مي‏شود. شما مي‏توانيد براي شرکت در آزمون از طريق وب سايتNBME www.nbme.org اقدام کنيد. به علت ديگر امتحان USMLE به جزء تعطيلات, همه روزه برگزار مي‏شود.

چه زماني بايد براي آزمون ثبت نام کنم: اگرچه هيچ محدوديت زماني براي ثبت نام در Step 1 وجود ندارد، بايد سعي کنيد حداقل شش ماه زودتر از روز مورد نظرتان براي ثبت نام اقدام کنيد.

کجا مي‏توان در آزمون شرکت کنم: بعد از دريافت مجوز زمانبندي و تماس با مرکز آزمون، مکان آزمون شما تعيين مي‏شود. براي آگاهي از ليست مکان‏هايي که آزمون در آنها برگزار مي‏شود به وب سايت www.prometric.com مراجعه نماييد.

چه نوع سؤالاتي در آزمون مورد پرسش قرار مي‏ گيرند: متداول‏ترين سؤالات، سؤالات چند گزينه ‏اي (MCQ) با تنها يک پاسخ صحيح است. اغلب سؤالات به صورت يک سناريو کلينيکي يا يک پرسش مستقيم بدون هيچ سناريويي به همراه چند گزينه مطرح مي‏ گردند. شما مي‏بايست يک گزينه را به عنوان بهترين پاسخ انتخاب کنيد.

توجه: تقريباً سه چهارم سؤالات Step 1 با توصيفي راجع به يک بيمار آغاز مي‏ شوند.

امتياز آزمون چگونه محاسبه مي‏ شود: هر شرکت کننده Step 1 يک گزارش الکترونيکي از امتياز خود در اين آزمون دريافت مي‏ کند که شامل وضعيت قبولي يا مردودي، دو امتياز و يک تصوير گرافيکي از نحوه عملکرد داوطلب مي‏ باشد.

توجه: متوسط امتياز Step 1 براي دانشجويان پزشکي آمريکا از عدد ۲۰۰ در سال 1991 به عدد ۲۲۱ در سال 2010 افزايش يافته است.

 

  • آزمون USLME Step 2

 امتحان Step 2 شامل دو آزمون زير است:

1- Step 2 CK دومين آزمون از آزمون ‏هاي سه گانه ‏اي است که شما بايد بگذرانيد تا به عنوان يک پزشک مجوزدار در آمريکا شناخته شويد. اين آزمون کامپيوتري يک آزمون يک روزه ۹ ساعته با سؤالات چند گزينه‏ اي (MCQ) است.

2- Step 2 CS که يک آزمون يک روزه شفاهي است و هر داوطلب بايد ۱۲ بيمار را مورد ارزيابي و بررسي قرار دهد. اطلاعات راجع به ساختار آزمون CS، شرايط شرکت در آن، ثبت نام و امتيازبندي در www.nbme.org قرار دارد.

USMLE Step 2 CK: يک آزمون يک روزه با ۳۵۲ پرسش است که در يک جلسه ۹ ساعته برگزار مي‏شود و به ۸ مرحله ۶۰ دقيقه‏ اي تقسيم شده است و در هر مرحله بايد به ۴۴ پرسش پاسخ داده شود.

توجه: در نظر داشته باشيد که بايد ۹ ساعت را در مرکز آزمون بگذرانيد.
موضوعات مورد پرسش در Step 2 CK شامل دروس داخلي، زنان و زايمان، اطفال، خدمات پيشگيري، روانپزشکي و جراحي است.

 

آزمون Step 2 CS: اين آزمون يک روزه است با اين هدف که اطمينان حاصل کنند تمامي دانشجويان پزشکي آمريکا و کانادا که متقاضي کسب مجوز پزشکي در ايالات متحده هستند و همچنين فارغ‏ التحصيلان بين ‏المللي که به دنبال شروع دوره‏ هاي رزيدنتي خود در آمريکا هستند، مهارت ‏هاي کلينيک لازم، روابط بين فردي و ارتباطات اجتماعي کافي را براي دستيابي به اهداف خود داشته باشند.

براي گذراندن موفقيت آميز اين آزمون تمامي شرکت کنندگان بايد نشان دهند که همانطور که مي ‏توانند از بيمار شرح حال گرفته و معاينات فيزيکي اوليه را انجام دهند، قادر هستند به زبان انگليسي صحبت کرده، درک درستي از اين زبان داشته و بتوانند با ديگران به اين زبان ارتباط برقرار کنند.
همچنين از شرکت کنندگان خواسته مي‏شود صلاحيت و شايستگي خود را در بخش نوشتاري به زبان انگليسي نشان دهند و مهارت‏ هاي کلينيکي حياتي خود را با نوشتن يک يادداشت خلاصه راجع به بيماري که ويزيت مي‏ کنند، نشان دهند.
آزمون Step2 CS موارد کلينيکي را که اغلب در کلينيک‏ ها، مطب‏ هاي پزشکان و بخش ‏هاي اورژانس ديده مي‏شوند را شبيه‏ سازي مي‏ کند. براي اطمينان از دستيابي به اهداف مورد نظر اين آزمون و بالا بردن کيفيت آزمون، يک دوربين فيلمبرداري تمامي ويزيت‏ هاي داوطلبان از بيماران را ثبت خواهد کرد؛ اما از اين فيلم ‏هاي ضبط شده براي تعيين امتياز داوطلبان استفاده نخواهد شد. بيماران شبيه‏ سازي شده در اين آزمون اغلب گونه‏ هايي از بيماراني هستند که عموماً در طي دوره ‏هاي تخصصي پايه ‏اي در برنامه‏ هاي معتبر دانشکده‏ هاي پزشکي ديده مي‏ شوند. اين رشته ‏هاي تخصصي به شرح زير است:
• داخلي
• جراحي
• زنان و زايمان
• اطفال
• روانپزشکي
• پزشکي خانواده
• طب اورژانس

 

 

1
به منظور ورود به صفحه حساب کاربری USMLE خود روی لینک https://secure2.ecfmg.org/emain.asp?app=iwa کلیک نمایید. سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد و Login کنید.
ثبت نام آزمون USLME
در صورتیکه تمایل دارید پرداخت هزینه دلاری شما توسط گروه پرشین دانشجو صورت پذیرد، بایستی لینک سایت به همراه نام کاربری و کلمه عبور خود را از طریق قسمت توضیحات در فرم ثبت سفارش سایت، برای ما ارسال نمایید.
1
در پنجره جدید به منظور ایجاد یک اپلیکشین جدید و ثبت نام آزمون USMLE در قسمت Begin a new Application روی گزینه USMLE Step1, Step2 CK and/or Step2 CS کلیک نمایید. در اینجا از قبل یک درخواست اپلیکیشن تکمیل شده است و تمامی مراحل تکمیل اپلیکیشن در این درخواست تکمیل شده وجوددارد. به منظور آشنایی با بخش های مختلف و تکمیل اپلیکیشن به همراه پرداخت هزینه، در بخش Work On a Saved Application روی گزینه Exam Application for USMLE کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
برخی شرایط و قوانین مرتبط با آزمون در این صفحه ارائه شده است. پس از مطالعه کامل قوانین تیک گزینه Please check … را زده و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در صفحه جدید با توجه به شرایط خود گزینه Yes / No را انتخاب نموده و Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1

آزمون مورد نظر خود را (در اینجا USMLE step1) انتخاب و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME

1
دوره زمانی را مطابق با شرایط خود انتخاب و گزینه Next را کلیک نمایید. به منظور دسترسی به اطلاعات بیشتر دانشجویان می توانند به لینک http://www.ecfmg.org/2017ib/students.html مراجعه نمایند. همچنین فارغ التجصیلان می توانند از این لینک http://www.ecfmg.org/2017ib/graduates.html استفاده نمایند.
ثبت نام آزمون USLME
1

محل آزمون USMLE را با توجه به شرایط خود و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME

1
در صفحه جدید (ناتوانی در جلسه آزمون) با توجه به شرایط خود گزینه Yes / No را انتخاب نموده و Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در این قسمت نام و نام خانوادگی درخواست کننده مشخص شده است. در صورتیکه صحیح است گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
اطلاعات محل اقامت خود به همراه آدرس ایمیل و شماره تماس در این قسمت وارد شده است. در صورتیکه صحیح است گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
اطلاعات مربوطه شامل کد ملی، تاریخ و محل تولد را وارد نمایید و در صورتیکه صحیح است گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
اطلاعات مربوطه شامل جنسیت، وضعیت شهروندی، مشخصات پاسپوردت و ... و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
اطلاعات مربوطه به محل استخدام کنونی خود را وارد و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در صورتیکه تمایل به دریافت ECFMG Reporter دارید گزینه مربوطه را تیک زده و Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در این قسمت بایستی وضعیت تحصیلی مرتبط با خود را انتخاب و سپس گزینه Next را کلیک نمایید. در صورت عدم آشنایی می توانید دستورالعمل موجود در لینک https://iwa2.ecfmg.org/instruct.asp را مطالعه نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در این قسمت اطلاعات مرتبط با محل تحصیل و دوره های تحصیلی خود را وارد نموده و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در صورتیکه دوره های آموزشی دیگری گذرانده اید می توانید در این قسمت اضافه نموده و گزینه Next را کلیک نمایید. 
ثبت نام آزمون USLME
1
در صورتیکه دوره های آموزشی دیگری در موسسات گذرانده اید می توانید در این قسمت اضافه نموده و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
تاریخ و دوره های Clerkship خود را به ترتیب همراه با سوپروایزر مربوطه وارد نمایید و Next را کلیک کنید. 
ثبت نام آزمون USLME
1
نام کامل خود را در کادر مربوطه وارد و گزینه Next را کلیک کنید.
ثبت نام آزمون USLME
1
در این قسمت شما می توانید آزمون های دیگر را نیز همزمان ثبت نام نمایید. در صورت عدم تمایل به ثبت نام آزمون دیگر به منظور تکمیل ثبت نام آزمون USMLE Step 1 روی گزینه Continue کلیک کنید.
ثبت نام آزمون USLME
1
توافقنامه ثبت نام را به دقت مطالعه کرده  و تیک گزینه Please check … را زده و گزینه Next را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
توجه: در صورتیکه به کارت های اعتباری بین المملی دسترسی ندارید، مشخصات خود را تا این بخش انجام داده و در منوی سمت چپ گزینه Save & Lou out را کلیک نمایید. سپس با ارسال نام کاربری و کلمه عبور خود به گروه پرشین دانشجو، بقیه مراحل پرداخت را به ما بسارید.
1
در صفحه جدید خلاصه ای از کلیه اطلاعاتی که وارد نموده اید به شما نشان داده خواهد شد. در صورتیکه نیاز به ویرایش دارید گزینه کنار هر آیتم را کلیک و ویرایش مربوطه را انجام دهید. در صورتیکه همه موارد صحیح است به انتهای صفحه رفته و صورتحساب خود را مشاهده نمایید. جهت پرداخت صورتحساب روی گزینه Check Out and Pay کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
به منظور پرداخت دلاری هزینه ثبت نام آزمون USMLE گزینه Pay my Due را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
نوع پرداخت را انتخاب و گزینه Continue را کلیک نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
1
اطلاعات کارت جهت پرداخت را وارد نموده و گزینه I Authorized …. را کلیک کنید.
ثبت نام آزمون USLME
1
پس از پرداخت موفق تصویر زیر را خواهید داشت.
ثبت نام آزمون USLME
1
به منظور مشاهده و پرینت رسید ثبت نام آزمون USMLE می توانید روی گزینه Exam Application Confirmation کلیک نمایید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید به بخش پرسش های متداول سایت ECFMG به آدرس https://iwa2.ecfmg.org/iwafaq.asp مراجعه نمایید.
ثبت نام آزمون USLME
در صورتی که به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارید جهت پرداخت هزینه ارزی خود می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید.
پرداخت توسط پرشین دانشجو

شما می‌توانید از طریق فرم پرشین دانشجو، برای انجام پرداخت ارزی خود ثبت سفارش نمائید. پرشین‌دانشجو با استفاده از فایل راهنمای ضمیمه ثبت سفارش، پرداخت مورد نظر را انجام داده و سپس رسید پرداخت را از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند.

ثبت سفارش

پرداخت اتوماتیک در 10 دقیقه

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پرداخت اتوماتیک Upay، ابتدا نسبت به شارژ حساب خود به میزان مورد نظر اقدام نموده و سپس پرداخت ارزی خود را در کمتر از 10 دقیقه به صورت اتوماتیک و بدون واسطه انجام دهید. 

ثبت سفارش

خرید ویزا کارت / مستر کارت

شما می‌توانید با خرید یک کارت ارزی بین‌المللی و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود در سایت مورد نظر اقدام نمایید. 

ثبت سفارش

سوال دارید؟ از طریق پرتال پشتیبانی در سمت چپ صفحه مطرح کنید.