یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید!

رمزعبور حداقل باید 6 کارکتر باشد! نمایش

کد امنیتی اشتباه وارد شده! CAPTCHA code

آیا رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

نام حداقل 2 کاراکتر!

نام خانوادگی حداقل 2 کاراکتر!

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

آدرس ایمیل با تکرار مطابقت ندارد!

یک رمز عبور امن برای خود انتخاب کنید! نمایش

تلفن همراه خود را باید وارد کنید!

لطفا پس از مطالعه قوانین پرشین دانشجو موافقت خود را با زدن تیک آن اعلام کنید!

آیا رمزعبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. ایمیلی حاوی لینک بازیابی رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید!

لینک بازیابی پسورد برای شما ارسال شد.

بازگشت به فرم ورود

راهنمای تکمیل فرم DS-160 (ویزای آمریکا)

با عضویت در کانال پرشین دانشجو، به صورت روزانه مطالب مفید و ضروری مورد نیاز برای موفقیت در مسیر Apply و مهاجرت را مطالعه نمایید. به منظور عضویت در کانال تلگرام پرشین دانشجو روی لینک زیر کلیک نمائید.

@PersianDaneshjoo
https://telegram.me/PersianDaneshjoo‌‌‌‌‌‌‌

راهنمای تکمیل فرم درخواست وقت سفارت آمریکا (DS-160)


لطفا قبل از تکمیل فرم DS-160 موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- پاسخ به تمامی سوالات حتما بایستی به زبان انگلیسی باشد. اگر در جایی برای نام و نام خانوادگی شما متن Your Native Alphabet را نوشته بود، فقط در این حالت مجاز هستید نام و نام خانوادگی خود را با حروف زبان کشور محل تولد خود وارد نمائید.


2- دقت کنید که کل زمانی که شما برای پروسه تکمیل فرم DS-160 در اختیار دارید، 20 دقیقه می باشد. در صورتیکه زمان پر کردن فرم بیشتر از این مقدار به طول بیانجامد، اطلاعات صفحه جاری در فرم منقضی خواهد شد و فقط و فقط اطلاعات این صفحه از فرم شما از بین خواهد رفت. پس از هر بار کلیک روی گزینه NEXT اطلاعات صفحات قبلی شما ذخیره خواهد شد. به منظور ادامه تکمیل فرم از صفحه کنونی، بایستی حتما شماره Applicant ID که در بالا و گوشه سمت راست فرم نشان داده می شود را به خاطر بسپارید. در این صورت می توانید از گزینه Retrieve Application ادامه فرم را تکمیل نمائید.


3- همانطور که در نکته قبل گفته شد، شما می توانید فرم درخواست ارسال نشده خود را با استفاده از Applicant ID که در بالا و گوشه سمت راست فرم نشان داده می شود و گزینه Retrieve Application، مجددا بازیابی کنید. دقت نمائید که این بازیابی حداکثر تا 30 روز بعد از تکمیل فرم امکانپذیر خواهد بود. به عبارت دیگر در صورت عدم ارسال فرم (Submit) پس از 30 روز فرم و Applicant ID شما منقضی خواهد شد.


4- در صورتیکه که میخواهید فرم را بعد از گذشت 30 روز تکمیل نمائید، به منظور جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات وارد شده در فرم، در آخرین صفحه فرم گزینه Save را انتخاب نمائید تا بتوانید Application را روی کامپیوتر خود ذخیره نمائید.


5- کلیه فرم ها و مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت، شماره SEVIS ID و ... را هنگام تکمیل فرم به همراه داشته باشید.


6- اطلاعات را به دقت تکمیل نمائید و در هر مرحله اطلاعات وارد شده را روی کامپیوتر ذخیره نماید.


7- درپایان یک نسخه از صفحه تائیدیه تکمیل فرم را به ایمیل خود ارسال نمائید.

1
1- به منظور تکمیل فرم DS-160 برای درخواست ویزای غیرمهاجرتی (NONIMMIGRANT) به لینک https://ceac.state.gov/ceac/ رفته و روی گزینه DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
2- در صفحه بعد بایستی سفارت مورد نظر خود جهت انجام مصاحبه را انتخاب نمائید. به عنوان مثال در تصویر زیر سفارت آمریکا در دوبی جهت مصاحبه انتخاب شده است.

همچنین در این صفحه سه بخش مختلف جهت ادامه فعالیت در اختیار شما قرار داده شده است.

 

- بخش START AN APPLICATION: با کلیک روی این گزینه (بخش A در تصویر زیر) شما می توانید تکمیل فرم درخواست جدید را آغاز نمائید.

 

- بخش UPLOAD AN APPLICATION: در صورتیکه قبلا فرم اپلیکیشن خود را کامل کرده اید و طبق فرمت استاندارد این سایت فایل آن را روی کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، توسط این بخش (بخش B در تصویر زیر) می توانید فایل ذخیره شده خود را آپلود نمائید و ادامه مراحل تکمیل فرم را انجام دهید.

 

- بخش RETRIEVE AN APPLICATION: توسط این گزینه (بخش C در تصویر زیر) می توانید با استفاده از Applicant ID فرم تکمیل شده خود را که به هر دلیل ناقص مانده است و هنوز ارسال نشده است، از ادامه فرم تکمیل نمائید.

 

بنابراین در صورتیکه برای اولین بار است که می خواهید این فرم را تکمیل نمائید، روی گزینه START AN APPLICATION کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
3- پس از کلیک روی گزینه START AN APPLICATION صفحه زیر (Application Information) را خواهید داشت. در این صفحه ابتدا شماره Applicant ID خود را یادداشت نمائید و حتما این شماره را جهت به خاطر سپردن به ایمیل خود ارسال نمائید.این شماره بسیار بسیار مهم است و برای بازیابی فرم و همچنین اخذ وقت سفارت به این آی دی نیاز خواهید داشت. این شماره، ترکیبی از اعداد و حروف مانند AA006Q0HFQ می باشد. سپس به سوال امنیتی در بخش Security Question پاسخ دهید. این سوال امنیتی را نیز حتما حتما به خاطر بسپارید که جهت بازگرداندن و بازیابی اطلاعات فرم مفید می باشد.

 

سپس گزینه Continue را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
4- در صفحه بعد (Personal Information 1) بایستی اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

(مهم ویزا براساس این اطلاعات صادر خواهد شد. لطفا با دقت و براساس اطلاعات پاسپورت خود تکمیل فرمائید.)



- Surnames: نام خانوادگی مطابق پاسپورت

- Given Names: نام مطابق پاسپورت

- Full Name in Native Alphabet: نام و نام خانوداگی خود را با حروف زبان اصلی خود وارد نمائید. به عنوان مثال برا ما ایرانی ها : علیرضا علیرضایی

 

- Have you ever used other names i.e., maiden, religious, professional, alias, etc: پاسخ این قسمت برای اکثر افراد گزینه No می باشد. اما در صورتیکه قبلا از نام دیگری استفاده می کردید تیک گزینه Yes را زده و آن نام را در کادر مربوطه وارد نمائید. این نام می تواند نام خانوادگی قبلی، یک نام مذهبی، حرفه ای، نام مستعار یا ... باشد که شما با آن نام در گذشته شناخته می شدید. منظور از maiden نیز نام خانم ها قبل از ازدواج است (در صورتیکه بعد از ازدواج تغییر کرده است).

 

- Do you have a telecode that represents your name:

- Sex: جنسیت

- Marital Status: وضعیت تاهل خود را انتخاب نمائید Single, Married, Divorced …)).

- Date and Place of Birth: تاریخ، شهر، استان و کشورمحل تولد خود را مطابق با پاسپورت در بخش های مربوطه وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next Personal 2 را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
 5- در صفحه جدید (Personal Information 2) ادامه اطلاعات شخصی خود را تکمیل نمائید.

 

- (Country/Region of Origin Nationality): در این قسمت ملیت خود را وارد نمائید (به عنوان مثال ایران)

 

- Do you hold or have you held any nationality other than the one indicated above on nationality: با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. اگر ملیت و تابعیت دیگری غیر از ملیت فوق دارید گزینه Yes را کلیک کرده و پس از کلیک این گزینه، اطلاعات اضافه مانند ملیت دیگر (Other Country/Region of Origin (Nationality) ) و شماره پاسپورت ملیت دیگر (Do you hold a passport for the other country/region of origin (nationality) above?) را در کادر باز شده وارد نمائید. اگر ملیت دیگری ندارید در این قسمت گزینه NO را انتخاب نمائید.

 

- National Identification Number: در این قسمت کد ملی خود را وارد نمائید. در صورتیکه کد ملی ندارید گزینه Does Not Apply را تیک بزنید.

 

- U.S. Social Security Number: در این قسمت شماره امنیتی اجتماعی (SSN) خود را وارد نمائید. این شماره برای افراد مقیم آمریکا تست. بنابراین در صورتیکه این شماره را ندارید گزینه Does Not Apply را تیک بزنید.

 

- U.S. Taxpayer ID Number: این گزینه نیز شماره پرداخت مالیاتی می باشد که برای اکثر ایرانیان گزینه Does Not Apply را انتخاب می شود.

 

- Are you a permanent resident of a country/region other than your country/region of origin (nationality) indicated above: آیا اقامت دائم در کشوری غیر از کشور فوق (که ملیت شماست) دارید؟

 

در پایان گزینه Next: Address and Phone را کلیک کنید.

 

نکته: به طور کلی در تمامی بخش ها در صورتیکه اطلاعاتی از یک بخش ندارید گزینه Do Not Know یا Do Not Apply را تیک بزنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
 6- در صفحه جدید (Address and Phone Information) اطلاعات درخواستی را تکمیل نمائید.

 

- Home Address: آدرس کامل خانه خود را شامل واحد، پلاک ساختمان، کوچه، خیابان، شهر، استان و کشور را به همراه کدپستی وارد نمائید. این آدرس آدرس محل سکونت فعلی شماست.

- Mailing Address: در صورتیکه آدرس پستی شما با آدرس خانه شما که در بالا وارد نموده اید، یکسان است گزینه Yes را کلیک نمائید. در غیر اینصورت گزینه NO را کلیک کرده و آدرس پستی خود را وارد نمائید.

- Phone: در این قسمت شماره تماس خود را وارد نمائید. ممکن است با این شماره در مواقع ضروری تماس گرفته شود. ترجیحا علاوه بر این تلفن در کادر دوم شماره تلفن دیگری را نیز وارد نمائید.

- Email Address: در این قسمت نیز آدرس ایمیل خود را وارد نمائید. این آدس ایمیل جهت مکاتبات با شما مورد استفاده قرار می گیرد. لطفا آدرس ایمیل صحیح وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Pasport را انتخاب کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

نکته: به منظور جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات وارد شده در برخی مراحل مطابق شکل زیر گزینه Save را زده و در صفحه جدید گزینه Save Application to File را انتخاب و خروجی فرم را روی کامپیوتر خود ذخیره نمائید. در صورتیکه به هر دلیلی اطلاعات فرم را از دست دادید،
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتیبه آدرس https://ceac.state.gov/GenNIV/Default.aspx رفته و گزینه UPLOAD AN APPLICATION را انتخاب نمائید. در صفحه جدید مطابق شکل زیر مسیر فایل ذخیره شده را معرفی و پس از ورود اطلاعات 5 حرف اول نام خانوادگی خود و سال تولد خود، گزینه Upload Data را بزنید تا فرم DS-160 شما از جایی که اطلاعا ت آن را از دست داده اید، مجددا بارگذاری شود.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
7- در صفحه بعد (Passport Information) بایستی اطلاعات مرتبط با پاسپورت خود را وارد نمائید.

 

- Passport/Travel Document Type: نوع پاسپورت خود را (Regular، Official، Diplomatic، ...) انتخاب نمائید. برای دانشجویان معمولا همان Regular است.

 

- Passport/Travel Document Number: شماره پاسپورت کنونی (و نه پاسپورت قبلی خود) خود را وارد نمائید.

 

- Passport Book Number: این قسمت در پاسپورت های برخی کشورها وجود دارد. برای دانشجویان گزینه Does Not Apply را انتخاب نمائید.

 

- Country/Authority that Issued Passport/Travel Document: محل صدور گذرنامه (پاسپورت) خود را به صورت کشور، استان، شهر وارد نمائید.

 

- Issuance Date: تاریخ صدور پاسپورت

 

- Expiration Date: تاریخ انقضای پاسپورت – توجه کنید پاسپورت شما بعد از ورود به امریکا یا صدور ویزا حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. ترجیحا اگر پاسپورت شما زیر یکسال اعتبار دارد توصیه می شود پاسپورت خود را تعویض نمائید.

 

- Have you ever lost a passport or had one stolen: در صورتیکه تاکنون پاسپورت خود را گم نکرده اید، گزینه NO را تیک بزنید. اگر پاسپورت خود را گم کرده اید گزینه Yes را کلیک کرده و در فیلدهای جدید باز شده شماره پاسپورت و محل صدور پاسپورت گم شده را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Travel را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

نکته: در صورتیکه به هر دلیلی اطلاعات فرم را از دست دادید، به آدرس https://ceac.state.gov/GenNIV/Default.aspx رفته و گزینه RETRIEVE AN APPLICATION را انتخاب نمائید. در صفحه جدید Application ID خود را وارد نموده (کادر B) و سپس Retrieve Application را کلیک کنید(کادر C). در بخش جدید مطابق تصویر زیر اطلاعات سوال امنیتی شامل 5 حرف اول نام خانوادگی خود و سال تولد را وارد نموده و Retrieve Application را کلیک نمائید تا فرم DS-160 شما از جایی که اطلاعا ت آن را از دست داده اید، مجددا بارگذاری شود.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
توجه: پس از تکمیل فرم DS حتما حتما هفته ای یکبار به فرم DS سر بزنید و فرم را فقط و فقط و فقط با روش نکته فوق Retrieve کنید و یک تغییر کوچک داده و ذخیره کنید. طبق مطالب ذکر شده در سایت ceac.state.gov  اگر 30 روز فرم شما بدون تغییر بماند و وارد اکانت خود نشوید احتمال دارد که فرم از دسترس شما خارج شود و اگر بر اساس این فرم وقت گرفته باشید با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین پس از گرفتن وقت، اگر هنوز فرم DS160 خود را سابمیت نکرده اید، هر هفته یکبار به فرم سر بزنید و حتما هم از روش نکته فوق اینکار را انجام دهید. 
1
8- در صفحه بعد (Travel Information) بایستی اطلاعات مرتبط با سفر خود به آمریکا را وارد نمائید.

 

- Purpose of Trip to the U.S.: در این قسمت باید هدف سفر به آمریکا و یا به عبارتی نوع ویزای درخواستی را مشخص نمائید. به عنوان مثال در اینجا ویزای دانشجویی F1 جهت ادامه تحصیل انتخاب شده است (برای دانشجو F1، برای همراه F2، برای فرصت مطالعاتی و پست داک J1 ، همراه  J2 و ...). به منظور دسترسی به توضیحات انواع ویزاها به لینک های http://immigrationroad.com/immigration-visa.php و http://immigrationroad.com/visa/non-immigrant-visa-categories-and-types.php مراجعه نمائید.

 

- Specify: نوع ویزای دانشجویی (F1 و یا F2) را در این قسمت مشخص نمائید.

 

- Have you made specific travel plans: در این قسمت پس از زدن گزینه Yes، باید برنامه سفر خود به آمریکا را مشخص نمائید. بنابراین تاریخ ورود به آمریکا، شهر محل ورود به آمریکا، تاریخ و شهر خروج را وارد نمائید. اگر هنوز برای سفر برنامه ریزی نکرده اید گزینه NO را کلیک نمائید.

 

در قسمت Intended Date of Arrival در فرم I20 زودترین زمان ورود شما به آمریکا نوشته شده است. در حقیقت این زمان زودترین زمان اجازه ورود شما به آمریکا می باشد. تقریبا می توانید چند روز بعد از این تاریخ را به عنوان زمان ورود خود وارد نمائید.


-  برای قسمت Length of Stay in U.S، با کمک فرم I20 میزان مدتی که قراراست در آمریکا بمانید، ذکر شده است. برهمان اساس این قسمت رو تکمیل نمائید. به عنوان مثال برای یک دانشجوی دکتری عدد 5 سال برای اقامت در یک فرم I20 نمونه ذکر شده است. بنابراین بایستی عدد 5 سال را برای مدت اقامت در آمریکا انتخاب نماید.

 

 

- Provide the locations you plan to visit in the U.S.: محلی که قرار است در آمریکا به آنجا بروید در این قسمت بنویسید. مثلا دانشگاه ....

 

- Address Where You Will Stay in the U.S.: آدرس محلی که در آن در آمریکا اقامت خواهید داشت را بنویسید. این آدرس می تواند هتل محل اقامت شما باشد. همچنین می تواند خانه فرزندان شما در آمریکا باشد. برای ویزای دانشجویی مثلا آدرس خانه یا خوابگاه و یا خود دانشگاه محل تحصیل. آدرس دانشگاه محل تحصیل شده به طور کامل در فرم I20 نوشته شده است.

 

- Person/Entity Paying for Your Trip: در این قسمت شخصی که هزینه های شما را می پردازد بنویسید. در صورتیکه گزینه SELF را انتخاب نمائید، سوال دیگری از شما پرسیده نخواهد شد. اگر گزینه Other Person را انتخاب نمائید، فیلدهای جدیدی در فرم ایجاد خواهد شد که بایستی در آن اطلاعات کامل شخصی که شما را ساپورت می کند شامل نام و نام خانوادگی، آدرس محل اقامت، شماره تلفن، آدرس ایمیل را وارد نمائید. اگر گزینه Company/Organization را انتخاب نمائید، فیلدهای جدیدی در فرم ایجاد خواهد شد که بایستی در آن اطلاعات کامل شرکت و کمپانی که شما را ساپورت می کند شامل نام کمپانی، آدرس ، شماره تلفن، آدرس ایمیل و ...را وارد نمائید.

 

- در صورتیکه فول فاند هستید عبارت OTHER COMPANY/ORGANIZATION را انتخاب کنید.

 

- در صورتیکه سلف فاند هستید:
الف) در صورتیکه نامه بانکی (Bank Statement) به نام خود شما است گزینه Self را انتخاب کنید.
ب) در صورتیکه نامه بانکی به نام یکی از اعضای خانواده (معمولا پدر و مادر) است گزینه Other Person را انتخاب نمائید.
به دلایل مختلف (وابستگی شما به خانواده، عدم پرسش آفیسر در خصوص چگونگی بدست آوردن این پول و ...) بهتره است نامه بانکی (Bank Statement) را به نام یکی از اعضای خانواده خود بگیرید.

 

- در صورتیکه پارشال فاند هستید، قانون مشخصی وجود ندارد و مثلا اگر فاند شما بالای 50 درصد هست گزینه OTHER COMPANY/ORGANIZATION و اگر زیر 50 درصد هست گزینه Other Person یا Self رو می تونید انتخاب کنید.

 

- در قسمت Provide the following information آدرس دانشگاه که در فرم I20 آمده است وارد نمائید.

- توجه کنید آدرس این قسمت در صورتیکه فاند داشته باشید، آدرس دانشگاه و در غیر اینصورت اسم شخصی که نامه بانکی (Bank Statement) به نام او صادر شده و حمایت کننده شما (شخص، سازمان خاص یا ...) است، خواهد بود.

 

سپس گزینه Next: Travel Companions را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
9- در صفحه (Travel Companions Information) بعد بایستی اطلاعات مرتبط با همراهان خود در سفر به آمریکا را وارد نمائید.

 

-Are there other persons traveling with you: در این قسمت در صورتیکه به همراه شما کسی دیگری به آمریکا می آید (مانند همسر و یا فرزند)، گزینه Yes را کلیک نمائید.

 

- Are you traveling as part of a group or organization: پس از اینکه گزینه فوق را Yes انتخاب نمودید، در صورتیکه جز عنوان گروه یا ارگان خاصی به آمریکا می روید، در این قسمت گزینه Yes را کلیک کنید و نام گروه را در کادر مربوطه بنویسید. در غیر اینصورت (در صورت سفر با خانواده و دوستان) گزینه No را انتخاب نمائید. در صورت انتخاب گزینه No، بایستی نام و نام خانوادگی همراه، به همراه نسبت شخص با شما را در کادر مربوطه وارد نمائید(مانند همسر Spouse و یا فرزند Child یا والدین Parent و...).

در صورتیکه تعداد افراد همراه شما بیشتر از یک نفر است، گزینه Add Another را کلیک کرده و اطلاعات بقیه همراهان را به فرم اضافه نمائید.

 

سپس گزینه Next: Previous U.S Travel را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
10- در صفحه (Previous U.S Travel Information) بعد بایستی اطلاعات مرتبط با سفرهای قبلی خود به آمریکا را وارد نمائید.

 

- Have you ever been in the U.S.: در صورتیکه قبلا در آمریکا نبوده اید، گزینه No را انتخاب کنید.

اگر قبلا در آمریکا بوده اید، گزینه Yes را انتخاب نمائید. در این صورت اطلاعات اضافی زیر از شما درخواست می شود و بایستی در خصوص پنج سفر آخر خود (Provide information on your last five U.S. visits) اطلاعاتی شامل زمان ورود به آمریکا (Date Arrived) و مدت اقامت (Length of Stay) خود در هر سفر را به طور شفاف بیان کنید. در صورتیکه سفرهای متعددی داشته اید با استفاده از گزینه Add Another سایر سفرها را نیز اضافه نمائید.

در قسمت Do you or did you ever hold a U.S. Driver’s License? نیز در صورتیکه در آمریکا گواهینامه رانندگی دارید، مشخصات آن را در فیلد مربوطه تکمیل نمائید.

 

- Have you ever been issued a U.S. Visa: در صورتیکه قبلا برای شما ویزای آمریکا صادر شده است این گزینه را Yes زده و تاریخ آخرین ویزای صادر شده (Date Last Visa Was Issued) و همچنین شماره ویزا (Visa Number) را در فیلد مربوطه وارد نمائید. در اینصورت سوالات زیر را خواهید داشت:

 

1- Are you applying for the same type of visa?

اگر مجددا برای همان نوع ویزا درخواست می دهید، گزینه Yes و در غیر اینصورت گزینه No را انتخاب نمائید.

 

2- Are you applying in the same country or location where the visa above was issued, and is this country or location your place of principal of residence?

 

3- Have you been ten-printed?

منظور از ten-printed این است که آیا از همه انگشتان شما انگشت نگاری شده است. اگر از همه انگشتان انگشت نگاری شده است گزینه Yes و در صورتیکه از دو انگشت شما انگشت نگاری شده است، گزینه No را انتخاب کنید.

 

4- Has your U.S. Visa ever been lost or stolen?

آیا ویزای شما تاکنون دزدیده و یا گم شده است. اگر گزینه Yes را انتخاب کنید بایستی سال دزدیده شدن ویزا را در کادر مربوطه وارد نمائید. در غیر اینصورت گزینه No را انتخاب نمائید.

 

5- Has your U.S. Visa ever been cancelled or revoked?

اگر گزینه Yes را انتخاب کنید بایستی علت کنسل شدن یا باطل شدن ویزای خود را در کادر مربوطه توضیح دهید. در غیر اینصورت گزینه No را انتخاب نمائید.

 

- Have you ever been refused a U.S. Visa, or been refused admission to the United States, or withdrawn your application for admission at the port of entry?

در صورتیکه قبلا درخواست شما برای ویزا رد (Refused) شده است و یا از ورود شما به آمریکا جلوگیری شده است، باید گزینه Yes را انتخاب کرده و علت ردشدن ویزای خود (و یا عدم ورود) را در کادر مربوطه توضیح دهید. در غیر اینصورت گزینه No را انتخاب نمائید.

 

- 7Has anyone ever filed an immigrant petition on your behalf with the United States Citizenship and Immigration Services?

اگر کسی تاکنون برای ویزای مهاجرتی از طرف شما اقدام کرده است گزینه Yes را کلیک کرده و توضیحات مربوطه را در کادر باز شده وارد کنید. در غیر اینصورت گزینه No را کلیک کنید.

 

توجه شود که تمام گزینه های این بخش برای کسانی که اولین بار درخواست ویزا می دهند، No می باشد.



سپس گزینه Next: U.S Contact را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
 11- در صفحه (U.S Point of Contact Information) بعد بایستی اطلاعات مرتبط با مشخصات شخصی در آمریکا جهت تماس را وارد نمائید.

 

- Contact Person or Organization in the United States: در این قسمت اطلاعات فرد مورد نظر در آمریکا (نام و نام خانوادگی، ارگان مربوطه، نسبت با شما و آدرس شخص مورد نظر) را در فیلدهای مربوطه وارد نمائید.

 

این نشانی می تواند آدرس هر شخصی در آمریکا که شما را می شناسد، باشد که بتواند اطلاعات هویتی شما را در صورت لزوم تائید نماید. اگر فرد خاصی را نمی شناسید می توانید اطلاعات موسسه محل بازدید خود را وارد نمائید. این مورد برای دانشجویان می تواند مثلا اطلاعات هتل محل اقامت، استاد راهنما، ادمیشن آفیس دانشگاه یا ... باشد.

در صورتیکه آشنایی در آمریکا دارید با توجه به انتخاب گزینه های مناسب در بخش Relationship to you آن را انتخاب و اطلاعات مرنبط با فرد مورد نظر را به طور صحیح وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Family را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
12- در صفحه بعد (Family Information: Relatives) بایستی اطلاعات مرتبط با بستگان نزدیک خود (پدر، مادر) را وارد نمائید.

 

- Father's Full Name and Date of Birth: در این بخش نام خانوادگی (Surnames) ، نام (Given Names) و تاریخ تولد پدر (Date of Birth) خود را وارد نمائید. در صورتیکه پدر شما در آمریکا است در بخش Is your father in the U.S. گزینه Yes را انتخاب کرده و وضعیت اقامت او را (Citizen، Nonimmigrantو ... ) را از کادر مربوطه انتخاب نمائید.

 

- Mother's Full Name and Date of Birth: در این بخش نام خانوادگی (Surnames) ، نام (Given Names) و تاریخ تولد مادر (Date of Birth) خود را وارد نمائید. در صورتیکه مادر شما در آمریکا است در بخش Is your mother in the U.S. گزینه Yes را انتخاب کرده و وضعیت اقامت او را (Citizen، Nonimmigrantو ... ) را از کادر مربوطه انتخاب نمائید.

 

- Do you have any immediate relatives, not including parents, in the United States: آیا شما بستگانی (به جر پدر و مادر) یعنی برادر، خواهر، همسر، فرزند، نامزد و ... در آمریکا دارید. در صورت داشتن بستگان گزینه Yes را علامت زده و مشخصات آن ها را شامل نام و نام خانوادگی، نسبت با شما و وضعیت اقامت در آمریکا را مشخص نمائید. در صورتیکه بیشتر از یک نفر از بستگان شما در آمریکا هستند با استفاده از گزینه Add Another اطلاعاتشان را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Spouse را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
13- در صفحه بعد (Family Information: Spouse) بایستی اطلاعات مرتبط با همسر فعلی خود را وارد نمائید.

 

- Spouse's Full Name (include Maiden Name): در این بخش نام خانوادگی (Spouse's Surnames) ، نام (Spouse's Given Names) و تاریخ تولد همسر (Spouse's Date of Birth) خود را وارد نمائید. همچنین ملیت (Spouse's Country/Region of Origin (Nationality))، محل تولد و آدرس همسر خود را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Work/Education/Training را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
14- در صفحه بعد (Present Work/Education/Training Information) بایستی اطلاعات مرتبط با کار، تحصیل و دوره های مربوطه را به ترتیب تاریخ زمانی وارد نمائید (وضعیت کاری / تحصیلی کنونی شما).

 

- Primary Occupation: در این بخش وضعیت کنونی خود (کار، تحصیل و...) را مشخص نمایید. با توجه به نوع فیلد انتخابی (مهندس، دانشجو، کارمند و...) فیلد های خاصی باز خواهد شد که بایستی موقعیت کاری/تحصیلی کنونی خود را توضیح دهید.

 

- در بخش Present Employer or School Name نام کارفرما یا محل تحصیل کنونی خود را وارد نمائید. در بقیه فیلدها آدرس دقیق محل کار یا محل تحصیل خود را وارد نمائید.

 

- در بخش Monthly Income in Local Currency در صورتیکه کار می کنید، میانگین درآرمد ماهیانه خود در واحد پول کشور خودتان (مثلا 23000000 ریال) را بنویسید. در غیر اینصورت می توانید گزینه Do Not Apply را تیک بزنید.

 

- در قسمت Briefly describe your duties خلاصه ای از فعالیت (Tasks) خود در وضعیت شغل کنونی خود (زمان دانشجویی یا کار یا ...) خود توضیح دهید.

 

سپس گزینه Next: Work/Education/Previous را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
15- در صفحه بعد (Previous Work/Education/Training Information) بایستی اطلاعات مرتبط با کار قبلی، تحصیل و دوره های مربوطه را به ترتیب تاریخ زمانی وارد نمائید (وضعیت قبلی شما در پنج سال گذشته).

 

- Were you previously employed: در این قسمت در صورتیکه قبل از کاری که در بخش قبل مشخص کردید، در جایی دیگر در 5 سال اخیر مشغول به کار بوده اید (کارمند)، گزینه Yes را انتخاب نمائید. در این صورت فیلد های جدیدی برای شما باز خواهد شد که بایستی اطلاعات مرتبط با محل کار قبلی خود (Employer/Employment Information) از جمله نام کارفرما (Employer Name)، آدرس محل کار، عنوان شغلی (Job Title)، نام و نام خانوادگی سوپروایزر شما (Supervisor)، تاریخ شروع (Employment Date From) و پایان کار (Employment Date To) و توضیحات مختصری در خصوص فعالیت کاری که انجام می دادید (Briefly describe your duties) در بخش های مربوطه وارد نمائید.

 

- Have you attended any educational institutions at a secondary level or above: در این قسمت اطلاعات تحصیلی خود را به ترتیب از آخر به اول (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی، دبیرستان هر کدام در صورت وجود) وارد نمائید. در این قسمت نام و آدرس موسسه محل تحصیل (Name and Address of Institution) به همراه تاریخ شروع تحصیل (Date of Attendance From) و پایان تحصیل (Date of Attendance To) در مقطع مورد نظر را وارد نمائید. در صورتیکه مقاطع تحصیلی شما بیشتر از یک مقطع می باشد با استفاده از گزینه Add Another سایر مقاطع تحصیلی را در این قسمت وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Work/Education/Additional را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
16- در صفحه بعد (Additional Work/Education/Training Information) بایستی اطلاعات اضافی مرتبط با کار، تحصیل و دوره های آموزشی مربوطه خود را با توجه به سوالات مطرح شده، وارد نمائید (اطلاعات اضافی).

 

- Do you belong to a clan or tribe: آیا شما متعلق به گروه، قبیله و یا طایفه خاصی هستید؟ در صورتیکه گزینه Yes را علامت بزنید، در کادر مربوطه (Clan or Tribe Name) نام قبیله و یا طایفه مربوطه را مشخص کنید.

 

- Provide a List of Languages You Speak: لیست زبان هایی که می توانید صحبت کنید در این کادر وارد نمائید. در صورتیکه می خواهید زبان های بیشتری را اضافه نمائید، گزینه Add Another را کلیک کنید.

 

- Have you traveled to any countries/regions within the last five years: آیا شما در 5 سال گذشته به کشور خاصی سفر کرده اید؟ در صورت مثبت پاسخ بودن گزینه Yes را انتخاب کرده و نام کشور (های) که سفر کرده اید در کادر مربوطه وارد نمائید.

 

- Have you belonged to, contributed to, or worked for any professional, social, or charitable organization: در صورتیکه شما عضو سازمان های اجتماعی یا موسسات خیریه هستید این قسمت را علامت زده و نام سازمان یا موسسه مورد نظر را بنویسید.

 

- Have you ever served in the military: آیا خدمت نظام وظیفه انجام داده اید؟ در صورتیکه خدمت سربازی رفته اید گزینه Yes را کلیک کرده و در فیلدهای ایجاد شده مشخصات محل خدمت، درجه و تاریخ شروع و پایان خدمت را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Security and Background را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
17- در صفحه بعد (Security and Background: Part 1) بایستی به سوالات امنیتی و پیشینه ای پاسخ دهید. در Security and Background بایستی به تمامی سوالات به دقت پاسخ دهید. ضروری است تمام موارد را با دقت مطالعه و مطابق شرایط خاص خود به دقت به سوالات پاسخ دهید. براساس قوانین آمریکا امکان صدور ویزا برای برخی اشخاص وجود ندارد. به طور کلی در برخی موارد پاسخ مثبت شما، شما را دریافت ویزا منع و محروم نخواهد کرد و ممکن است جهت مصاحبه های حضوری و بیشتر به کنسول گری مربوطه معرفی شوید. لطفا با دقت پاسخ دهید و در صورتیکه پاسخ یک سوال Yes بود بایستی در کادر باز شده توضیحات مربوطه را به طور کامل ارائه دهید.

 

سپس گزینه Next: Security and Background Part 2را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
18- در صفحه بعد (Security and Background: Part 2) بایستی به بخش دوم سوالات امنیتی و پیشینه ای پاسخ دهید. در Security and Background بایستی به تمامی سوالات به دقت پاسخ دهید. ضروری است تمام موارد را با دقت مطالعه و مطابق شرایط خاص خود به دقت به سوالات پاسخ دهید. براساس قوانین آمریکا امکان صدور ویزا برای برخی اشخاص وجود ندارد. به طور کلی در برخی موارد پاسخ مثبت شما، شما را دریافت ویزا منع و محروم نخواهد کرد و ممکن است جهت مصاحبه های حضوری و بیشتر به کنسول گری مربوطه معرفی شوید. لطفا با دقت پاسخ دهید و در صورتیکه پاسخ یک سوال Yes بود بایستی در کادر باز شده توضیحات مربوطه را به طور کامل ارائه دهید.

 

 سپس گزینه Next: Security and Background Part 3را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
19- در صفحه بعد (Security and Background: Part 3) بایستی به بخش سوم سوالات امنیتی و پیشینه ای پاسخ دهید. در Security and Background بایستی به تمامی سوالات به دقت پاسخ دهید. ضروری است تمام موارد را با دقت مطالعه و مطابق شرایط خاص خود به دقت به سوالات پاسخ دهید. براساس قوانین آمریکا امکان صدور ویزا برای برخی اشخاص وجود ندارد. به طور کلی در برخی موارد پاسخ مثبت شما، شما را دریافت ویزا منع و محروم نخواهد کرد و ممکن است جهت مصاحبه های حضوری و بیشتر به کنسول گری مربوطه معرفی شوید. لطفا با دقت پاسخ دهید و در صورتیکه پاسخ یک سوال Yes بود بایستی در کادر باز شده توضیحات مربوطه را به طور کامل ارائه دهید.

 

سپس گزینه Next: Security and Background Part 4را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
20- در صفحه بعد (Security and Background: Part 4) بایستی به بخش چهارم سوالات امنیتی و پیشینه ای پاسخ دهید. در Security and Background بایستی به تمامی سوالات به دقت پاسخ دهید. ضروری است تمام موارد را با دقت مطالعه و مطابق شرایط خاص خود به دقت به سوالات پاسخ دهید. براساس قوانین آمریکا امکان صدور ویزا برای برخی اشخاص وجود ندارد. به طور کلی در برخی موارد پاسخ مثبت شما، شما را دریافت ویزا منع و محروم نخواهد کرد و ممکن است جهت مصاحبه های حضوری و بیشتر به کنسول گری مربوطه معرفی شوید. لطفا با دقت پاسخ دهید و در صورتیکه پاسخ یک سوال Yes بود بایستی در کادر باز شده توضیحات مربوطه را به طور کامل ارائه دهید.

 

سپس گزینه Next: Security and Background Part 5را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
21- در صفحه بعد (Security and Background: Part 5) بایستی به بخش پنجم سوالات امنیتی و پیشینه ای پاسخ دهید. در Security and Background بایستی به تمامی سوالات به دقت پاسخ دهید. ضروری است تمام موارد را با دقت مطالعه و مطابق شرایط خاص خود به دقت به سوالات پاسخ دهید. براساس قوانین آمریکا امکان صدور ویزا برای برخی اشخاص وجود ندارد. به طور کلی در برخی موارد پاسخ مثبت شما، شما را دریافت ویزا منع و محروم نخواهد کرد و ممکن است جهت مصاحبه های حضوری و بیشتر به کنسول گری مربوطه معرفی شوید. لطفا با دقت پاسخ دهید و در صورتیکه پاسخ یک سوال Yes بود بایستی در کادر باز شده توضیحات مربوطه را به طور کامل ارائه دهید.

 

سپس گزینه Next: Student/Exchange Visaرا کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
22- در صفحه بعد (Additional Point of Contact Information) بایستی آدرس حداقل 2 نفر از کسانی که در کشور محل اقامت شما را کاملا می شناسند و ادعای شما را تائید و صحه گذاری می کنند، وارد نمائید. حتما آدرس آنها را بنویسید و از از معرفی بستگان درجه یک خودداری نمائید. توجه نمائید که آدرس صندوق پستی نیز در این مورد مورد قبول نمی باشد.

در این بخش بایستی اطلاعات کامل این افراد شامل نام، نام خانوادگی، آدرس پستی، تلفن، ایمیل و ... را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: SEVISرا کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
23- در صفحه بعد (SEVIS Information) بایستی اطلاعات مرتبط با SEVIS را وارد نمائید. از آنجایی که نوع ویزا را دانشجویی انتخاب کرده اید، در این قسمت باید نام دانشگاه مقصد همراه با کد SEVIS که در برگه I-20 یا DS-2019 برای شما از طرف دانشگاه ارسال شده است را وارد نمائید.

در فیلدهای مربوطه نام دانشگاه مقصد محل تحصیل، رشته مورد نظر، به همراه آدرس کامل دانشگاه را وارد نمائید.

 

سپس گزینه Next: Photoرا کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
24- در صفحه بعد (Upload Photo) بایستی عکس خود را مطابق با شرایط استاندارد ارسال نمائید. به منظور ارسال عکس روی گزینه Upload Your Photo کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
25- در این صفحه با توجه به استاندارد های ذکر شده در لینک http://travel.state.gov/content/visas/english/general/photos/digital-image-requirements.html و http://travel.state.gov/content/visas/english/general/photos.html عکس با ابعاد 2 در 2 اینچ (51 در 51 میلیمتر) و رزولوشن 300 پیکسل در فرمت JPEG و با حداکثر سایز 240 کیلوبایت (240 kB)، از طریق گزینه Browse، آرسال نمائید.

 

سپس گزینه Upload Selected Photo را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
26- در این صفحه در صورتیکه عکس شما به صورت صحیح نمایش داده شده است، گزینه Next Review را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
27- در مرحله بعد در وضعیت بررسی مجدد (Review) تمامی اطلاعاتی که تکمیل نموده اید، یکبار دیگر همه اطلاعات وارد شده جهت مرور به شما نشان داده خواهد شد. اگر در وارد نمودن اطلاعات در جایی اشتباه کرده اید با استفاده از گزینه Edit آن را اصلاح نمائید. در غیر اینصورت از انتهای صفحه گزینه Next را مرحله مرحله کلیک نمائید تا به قسمت Next: Location برسید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
28- در آخرین مرحله قبل پس از کلیک روی گزینه Next: Location صفحه زیر را خواهید داشت. در این صفحه بایستی سفارت مورد نظر خود جهت مصاحبه را انتخاب نمائید. دقت کنید که برای هر سفارت بایستی یک فرم DS-160 جداگانه پر کنید. در این مرحله می توانید محل سفارت خود را با استفاده از گزینه Edit Location Information تغییر دهید. توجه کنید پس از ارسال فرم به هیچ عنوان نمی توانید محل سفارت خود جهت مصاحبه را تغییر دهید. مگر اینکه یک فرم DS-160 جدید از اول تکمیل و ارسال نمائید.

 

سپس گزینه Next: Sign and Submit را کلیک کنید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

نکته: در این مرحله می توانید فایل تکمیل شده خود تا این قسمت را با استفاده از گزینه Save روی کامپیوتر و با فرمتی به صورت نمونه DEBCBB008Q0FSY.dat ذخیره نمائید. اینکار باعث می شود اگر بخواهید برای سفارت های آمریکا در کشورهای دیگر نیز اقدام نمائید، مجبور نخواهید بود این مراحل طولانی را از اول انجام دهید. بلکه فقط با آپلود این فایل از طریق گزینه UPLOAD AN APPLICATION در لینک https://ceac.state.gov/GenNIV/default.aspx به راحتی به صفحه آخر که انتخاب کنسولگری مربوطه می باشد هدایت شده و فقط صفحه آخر را تکمیل نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
29- در صفحه بعد (Sign and Submit) تعهدنامه و موارد مربوطه را مطالعه نمائید.

 

- Did anyone assist you in filling out this application: در مورد این قسمت اگر در پر کردن فرم شخصی (وکیل و ...) به شما کمک کرده است، گزینه Yes را علامت زده و اطلاعات آن فرد شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، نسبت با شما و ... را وارد نمائید.

در قسمت E-Signature نیز شماره پاسپورت خود را وارد نموده و به منظور ارسال فرم DS-160 گزینه Sign and Submit Application را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی

1
30- پس از انتخاب گزینه Sign and Submit Application مجددا تعهدنامه ارسال به شما نمایش داده خواهد شد و در صورتیکه همه موارد صحیح است گزینه Next: Confirmation را کلیک نمائید.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
1
31- در این صورت فرم DS-160 تکمیل شده زیر به شما نشان داده خواهد شد.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
توجه: حتما با استفاده از گزینه های Print Application و Print Confirmation این صفحه را به صورت خروجی Pdf روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و یا از آن پرینت بگیرید. این صفحه تائیده بایستی در روز مصاحبه همراه شما باشد.
توجه : همچنین بهتر است با انتخاب گزینه Email Confirmation یک نسخه از این رسید را برای ایمیل خود ارسال نمائید. در اینصورت مطابق شکل زیر پس از وارد نمودن آدرس ایمیل خود گزینه Email Confirmation را کلیک نمائید تا یک نسخه از تائیده فرم DS-160 به ایمیل شما ارسال شود.
تکمیل فرم DS160 سفارت آمریکا ویزای غیرمهاجرتی
در صورتی که به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارید جهت پرداخت هزینه ارزی خود می توانید یکی از سه روش زیر را انتخاب کنید.
پرداخت توسط پرشین دانشجو

شما می‌توانید با خرید یک کارت ارزی بین‌المللی و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود در سایت مورد نظر اقدام نمایید. 

ثبت سفارش

پرداخت اتوماتیک در 10 دقیقه

شما می‌توانید با استفاده از سامانه پرداخت اتوماتیک Upay، ابتدا نسبت به شارژ حساب خود به میزان مورد نظر اقدام نموده و سپس پرداخت ارزی خود را در کمتر از 10 دقیقه به صورت اتوماتیک و بدون واسطه انجام دهید. 

ثبت سفارش

خرید ویزا کارت / مستر کارت

شما می‌توانید با خرید یک کارت ارزی بین‌المللی و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود در سایت مورد نظر اقدام نمایید. 

ثبت سفارش

سوال دارید؟ از طریق پرتال پشتیبانی در سمت چپ صفحه مطرح کنید.

برچسب: