راهنمای زیر به صورت نمونه توسط گروه خدمات ارزی پرشین دانشجو به صورت کامل درست شده است. شما دوست گرامی با کلیک بر روی هر دسته از موضوعات مورد علاقه، سوالات پر تکرار در آن زمینه را مشاهده نمایید.
لطفا به این راهنما مراجعه نمایید: راهنمای تصویری ثبت نام تافل
لطفا به این راهنما مراجعه کنید: راهنمای تصویری ریپورت نمره تافل
برای سفارش مورد نظر شما گزینههای پرداخت زیر موجود است:
1- اسفاده از مستر کارت مجازی
شما میتوانید با خرید یک کارت اعتباری و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود اقدام نمایید. جهت خرید کارت اعتباری به صفحه «ثبت سفارش کارت اعتباری» مراجعه فرمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش استفاده از کارت در پرداختهای آنلاین، لطفا راهنمای پرداخت آنلاین با ویزاکارت/مسترکارت را مطالعه نمایید.
2- ثبت سفارش در پرشین دانشجو
برای انجام پرداخت ارزی خود از طریق پرشین دانشجو، ابتدا باید فرم زیر را جهت ثبت سفارش همراه با ضمیمه نمودن یک فایل راهنمای پرداخت تکمیل نمایید. در گام بعدی در صورتی که تا به حال عضوی از خانواده پرشین دانشجو نبودهاید، ابتدا باید برای عضویت در سایت ثبت نام کنید. در غیر این صورت نیز نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام نمایید. پس از آن فرم تایید اطلاعات سفارش برای شما نمایش داده میشود. با تایید اطلاعات نمایش داده شده در این مرحله و رفتن به گام بعدی شما میتوانید نسبت به پرداخت مبلغ ریالی سفارش خود با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب از طریق درگاه بانکی اقدام و در پایان نیز رسید و کد رهگیری سفارش خود را دریافت نمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش ثبت سفارش در پرشین دانشجو، لطفا راهنمای ثبت سفارش را مطالعه نمایید.
به منظور ثبت نام آزمون TOEFL iBT بایستی اطلاعات مهم ثبت نام که شامل موارد زیر می شود، را از طریق قسمت توضیحات ثبت سفارش برای ما ارسال نمائید:
- نام کاربری Username شما در سایت ETS TOEFL
- رمز عبور Password شما در سایت ETS TOEFL
- شهر، زمان و محل برگزاری آزمون تافل اینترنتی
- شماره پاسپورت و یا کد ملی
لینک مستقیم ثبت سفارش در پرشین دانشجو برای آزمون تافل
به منظور کنسلی آزمون تافل وارد حساب کاربری خود در سایت ETS شده و از قسمت View Orders گزینه Cancel مربوط به آزمون مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از کنسل شدن آزمون 50 درصد مبلغ پرداخت شده برای ثبت نام از سوی ETS بازگشت داده خواهد شد. بازگشت هزینه ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.
لطفا به این راهنما مراجعه نمایید: راهنمای تصویری کنسلی آزمون تافل و راهنمای بازگشت وجه مبلغ لغو آزمون تافل
بدین منظور بایستی مبلغ 60 دلار پرداخت نمایید.
لطفا به این راهنما مراجعه نمایید: راهنمای تصویری تغییر زمان / مکان آزمون تافل اینترنتی
لطفا به این لینک مراجعه نمایید: اطلاع از آخرین زمانهای تاریخ آزمون تافل به همراه هزینه آن
در صورت کنسل کردن امتحان تافل تا 4 روز قبل از تاریخ آزمون، نصف مبلغ پرداخت شده برای امتحان به حساب شما برگشت داده میشود.
به منظور کنسلی آزمون تافل وارد حساب کاربری خود در سایت ETS شده و از قسمت View Orders گزینه Cancel مربوط به آزمون مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از کنسل شدن آزمون 50 درصد مبلغ پرداخت شده برای ثبت نام از سوی ETS بازگشت داده خواهد شد. بازگشت هزینه ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد.
لطفا به این راهنما مراجعه نمایید: راهنمای تصویری کنسلی آزمون تافل و راهنمای بازگشت وجه مبلغ لغو آزمون تافل
اعتبار نمرات آزمون تافل 2 سال میباشد.
پس از ورود به حساب کاربری ETS TOEFL، به قسمت View Orders رفته و برای مشاهده کارت آزمون بر روی آزمون مورد نظر خود کلیک نمایید.
نمره هر بخش آزمون تافل بین 30 - 0 میباشد.
کد Registration Number در Ticket Confirmation موجود میباشد و در حقیقت همان ایمیلی است که ETS پس از ثبت نام برای شما ارسال مینماید. از طریق حساب کاربری خود در سایت ETS هم میتوانید Ticket Confirmation را دریافت کنید.
در حساب کاربری خود در سایت ETS گزینه Register for a test را انتخاب کرده و کشور و شهر و زمان مورد نظر را انتخاب کنید.
جهت اطلاع از تاریخ های باز زمان تافل به لینک زیر مراجعه نمایید.
www.www
حداقل محدودیتی که بین زمان دو آزمون مجاز است، 12 روز می باشد.
به نوع دانشگاهی که می خواهید بروید بستگی دارد. به منظور اطلاع از حداقل نمره مورد نیاز به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید.
این زمان به کشور مقصد شما بستگی دارد و چون کارنامه با پست معمولی ارسال می شود، ممکن است بیش از دو ماه به طول انجامد.
کتاب ......
این زمان به کشور مقصد شما بستگی دارد و چون کارنامه با پست معمولی ارسال می شود، ممکن است بیش از دو ماه به طول انجامد.
کتاب ......
به منظور رفع مشکل به ETS ایمیل زده و مورد را پیگیری نمایید. در صورتیکه نمره unavailable باشد نمی توانید درخواست ارسال کارنامه نمایید.
خیر، همراه داشتن وسایلی از این دست اکیدا ممنوع است.
پس از حدود 14 روز به حساب کاربری خود در سایت www.ETS.org در بخش View Scores مراجعه نمایید.
در صورتیکه تا زمان برگزاری آزمون تافل کمتر از 5 روز باقی مانده باشد، ثبت نام با تاخیر انجام خواهد شد و مبلغ 35 دلار هزینه اضافه بایستی برای ثبت نام پرداخت گردد.
ایمیلی است که پس از ثبت نام آزمون از طرف ETS برای شما ایمیل می شود.
در روز برگزاری آزمون برگه تغییر مشخصات پروفایل ارائه می شود. لطفا با مرکز برگزار کننده آزمون هماهنگ نمایید تا شما را دقیقا راهنمایی نمایند.
شما بایستی از بخش Contact Us در حساب کاربریتان به ETS ایمیل بزنید. همچنین می توانید از دو آدرس ایمیل toefl@ets.org و gre-info@ets.org استفاده نمایید و در اشتباه در تاریخ تولد و یا نام خود را به ETS گزارش دهسد.
توجه کنید که پس از ایجاد پروفایل در سایت ETS، قادر به تغییر تاریخ تولد و نام و نام خانوادگی نخواهید بود و در صورت وجود مشکل قبل از روز آزمون برای پیگیری به ETS ایمیل بزنند.
خیر
بایستی فرم Score Review Request Form را از سایت ETS دانلود نمایید.
به علت ارسال با پست عادی حدود 2 ماه زمان می برد.
عوامل زیر می تواند علت این امر باشد:
1- تخلف در آزمون
2- پس از وقت استراحت (Break) دیر به محل آزمون بازگشته اید.
3- در پایان آزمون و در جواب سوال "آیا مایلید نمره شما به دانشگاه گزارش شود"، گزینه Cancel را کلیک کرده اید.
در اینصورت شما بایستی از بخش Contact Us در حساب کاربریتان به ETS ایمیل بزنید. همچنین می توانید از دو آدرس ایمیل toefl@ets.org و gre-info@ets.org استفاده نمایید و مشکل را پیگیری نمایید.
در قسمتی که username و password وارد می کنید با استفاده از دو گزینه forgot username و forgot password می توانید رمز عبور را بازنشانی کنید.
در حساب کاربری خود در سایت ETS گزینه Register for a test را انتخاب کرده و کشور و شهر و زمان مورد نظر را انتخاب کنید.
جهت اطلاع از تاریخ های باز زمان تافل به لینک زیر مراجعه نمایید.
www.www
با توجه به احتمال پر شدن ظرفیت ثبت نام بهتر است هر چه زودتر ثبت نام خود را انجام دهید.
در ایمیل ارسالی ETS پس از ثبت نام شما برای آزمون تافل، appointment number موجود می باشد.
خیر نمره تافل پس از دو سال منقضی می شود.
اگر password خود را فراموش کرده اید در صفحه ورود به حساب کاربری گزینه forgot password و اگر username فراموش کرده اید گزینه forgot username انتخاب کنید.
به دلایل متفاوتی ممکن است ETS قبل از برگزاری آزمون، آن را کنسل نماید. در اینصورت ETS یک وچر به منظور ثبت نام مجدد شما در حساب کاربری اتان قرار می دهد.
به منظور دسترسی به راهنمای این قسمت، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
در سمت چپ صفحه حساب کاربری خود گزینه Update Contact Information را انتخاب کرده و در پنجره بعد روی گزینه Modify کلیک نمایید.
برای حضور در آزمون کارت شناسایی معتبر با عکس جدید همراه داشته باشید. کارت ملی با عکس جدید که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد، شناسنامه جدید، پاسپورت، گواهینامه با عکس جدید که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد و کارت معافیت/پایان خدمت قابل قبول می باشند.
برای سفارش مورد نظر شما گزینههای پرداخت زیر موجود است:
1- اسفاده از مستر کارت مجازی
شما میتوانید با خرید یک کارت اعتباری و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود اقدام نمایید. جهت خرید کارت اعتباری به صفحه «ثبت سفارش کارت اعتباری» مراجعه فرمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش استفاده از کارت در پرداختهای آنلاین، لطفا راهنمای پرداخت آنلاین با ویزاکارت/مسترکارت را مطالعه نمایید.
2- ثبت سفارش در پرشین دانشجو
برای انجام پرداخت ارزی خود از طریق پرشین دانشجو، ابتدا باید فرم زیر را جهت ثبت سفارش همراه با ضمیمه نمودن یک فایل راهنمای پرداخت تکمیل نمایید. در گام بعدی در صورتی که تا به حال عضوی از خانواده پرشین دانشجو نبودهاید، ابتدا باید برای عضویت در سایت ثبت نام کنید. در غیر این صورت نیز نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام نمایید. پس از آن فرم تایید اطلاعات سفارش برای شما نمایش داده میشود. با تایید اطلاعات نمایش داده شده در این مرحله و رفتن به گام بعدی شما میتوانید نسبت به پرداخت مبلغ ریالی سفارش خود با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب از طریق درگاه بانکی اقدام و در پایان نیز رسید و کد رهگیری سفارش خود را دریافت نمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش ثبت سفارش در پرشین دانشجو، لطفا راهنمای ثبت سفارش را مطالعه نمایید.
به منظور ارسال نمره آزمون تافل اینترنتی IBT بایستی اطلاعات مهم ثبت نام که شامل موارد زیر می شود، را از طریق قسمت توضیحات برای ما ارسال نمائید. جهت دسترسی به لینک مستقیم ثبت سفارش ارسال نمره تافل روی لینک زیر کلیک شود.
http://persiandaneshjoo.ir/?m=order&p=19&u=1&o=1&t=%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%84-IBT
نمونه اطلاعات مهم برای ثبت نام تافل در زیر آمده است. یوزر نیم و پسورد: Username: persiandaneshjoo - Password: fagsty@35244354
کد دانشگاه
...
....
...
بدین منظور بایستی به حساب کاربری خود در سایت ETS مراجعه نمایید. سپس در ستون سمت چپ گزینه Order Score Reports را انتخاب و در قسمت Select Product Type گزینه TOEFL Services را انتخاب نمایید. در صفحه جدید گزینه مورد نظر (ارسال کارنامه چاپی به خود داوطلب یا ارسال نمره به دانشگاه) را انتخاب کنید. هزینه ارسال نمرات برای هر دانشگاه و یا خود داوطلب در حال حاضر 19$ می باشد.
به منظور دسترسی به راهنمای ارسال نمره آزمون تافل اینترنتی، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
شما تا حدود 6 روز قبل از زمان آزمون می توانید چهار دانشگاه را جهت ریپورت رایگان نمره تافل، در حساب کاربری خود وارد نمایید.
بدین منظور روی قسمت View Orders کلیک نمایید. سپس به بخش Order No مراجعه کنید. در این صفحه به Score Recipient مراجعه نموده و با انتخاب گزینه Add Another Score Recipient ، نمره خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید.
به منظور دسترسی به راهنمای ارسال رایگان نمره پس از ثبت نام آزمون، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
بدین منظور بایستی روی قسمت View Orders کلیک نمایید. سپس به بخش Order No مراجعه کنید. در این صفحه پس از مراجعه به Score Recipient، گزینه Modify را انتخاب کنید. از طریق گزینه Remove نام دانشگاهی که قصد دارید تغییر دهید، حذف و با استفاده از گزینه Add Another Score Recipient، دانشگاه مقصد جدید جهت ارسال نمره را انتخاب نمایید.
به منظور دسترسی به راهنمای تغییر ارسال رایگان نمره پس از ثبت نام آزمون، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
به منظور ارسال نمره تافل یا همان ریپورت نمره، بایستی برای هر دانشگاه مبلغ 19 دلار واریز نمایید.
به منظور دسترسی به راهنمای ارسال نمره تافل به دانشگاه مورد نظر، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
به منظور پرداخت ریالی هزینه ارسال نمره خود به بخش ثبت سفارش ریپورت نمره تافل در سایت پرشین دانشجو در لینک زیر مراجعه نماید.
www.www.www
حدود 10 تا 14 روز پس از آزمون نتیجه در حساب کاربری شما در سایت www.ets.org قرار خواهد گرفت.
پس از آزمون تافل، امکان کنسل کردن ارسال رایگان نمره به 4 دانشگاه امکان پذیر نمی باشد.
از طریق لینک زیر می توانید به کد کلیه دانشگاه ها دسترسی پیدا کنید.
www.www.www
درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT
پس از اعلام نمره آزمون تافل iBT، چنانچه نسبت به نمره خود معترض باشید، تا 30 روز فرصت خواهید داشت اعتراض خود را نسبت به نمره اعلام کنید. اعتراض به نمره آزمون تافل تنها در دو مهارت Writing و Speaking مورد قبول است و برای اعتراض به هر کدام، هزینهای برابر با 80 دلار میبایست پرداخت شود. بنابراین چنانچه بخواهید در هر دو مهارت نوشتن و مکالمه اعتراض بدهید، میبایست مبلغ 160 دلار بپردازید.
در صورتی که بعد از بررسی مجدد نمره آزمون، این نمره تغییر کند، خواه بیشتر شود یا کمتر، هزینه دریافت شده بابت اعتراض به شما بازگردانده (Refund) خواهد شد و ایمیلی نیز مبنی بر بازگشت پول، دریافت خواهید کرد.
چگونگی اعتراض به نمره تافل iBT و روش پرداخت هزینه آن
برای اعتراض به نمره آزمون تافل iBT، ابتدا لازم است تا فرم مربوط به آن را پر کرده، آن را چاپ و به شمارهای که در این فرم نوشته شده است فکس نمایید. شما میتوانید این فرم را از اینجا دانلود کنید: https://www.ets.org/s/toefl/pdf/ibt_score_review_request_form.pdf
توجه داشته باشید که پرداخت مربوط به اعتراض نمره تافل به صورت آفلاین است و شما باید اطلاعات کارت اعتباری (مسترکارت/ ویزاکارت) خود را در این فرم بنویسید.
نکاتی پیرامون درخواست تجدید نظر (اعتراض) نمره آزمون تافل iBT
- شما تنها یکبار حق اعتراض دارید و اگر تنها به یک مهارت اعتراض کنید و فرم را ارسال کنید، اعتراض برای مهارت دیگر امکان پذیر نخواهد بود. یعنی در زمان پر کردن فرم یا یکی از مهارتها یا هر دوی آنها را باید علامت بزنید و پس از ارسال فرم، دیگر این امکان برای شما وجود نخواهد داشت.
- افرادی که درخواست ریپورت رایگان برای 4 دانشگاه را داده باشند، حق اعتراض به نمره را ندارند.
- پاسخ به درخواست تجدید نظر نمره آزمون به طور معمول سه هفته زمان میبرد.
- در صورت تغییر نمره، نمره جدید در بخش View Order در اکانت شما، قابل مشاهده خواهد بود.
- از آنجایی که ETS هیچ پیامی مبنی بر دریافت فرم اعتراض شما نمیفرستد، چنانچه از رسیدن فرم خود مطمئن نیستید و میخواهید آن را دوباره فکس کنید، حتما عبارت "DUPLICATE" را با حروف بزرگ بر روی فرم خود قید نمائید.
لینک به ویکی تغییر زمان/مکان آزمون تافل اینترنتی
برای سفارش مورد نظر شما گزینههای پرداخت زیر موجود است:
استفاده از سامانه پرداخت اتوماتیک UPay
شما میتوانید مستقیما و بدون نیاز به کارتهای اعتباری و یا هر گونه واسطه پرداخت آنلاین از طریق سامانه پرداخت اتوماتیک UPay و با شارژ ریالی حساب کاربری خود از طریق کارتهای عضو شبکه شتاب، شخصا پرداخت ارزی خود را در کمتر از 15 دقیقه انجام دهید. جهت استفاده از این گزینه به «سامانه پرداخت اتوماتیک UPay» مراجعه فرمایید.
اسفاده از مستر کارت مجازی
شما میتوانید با خرید یک کارت اعتباری و وارد نمودن اطلاعات مربوط به کارت (شامل 16 رقم روی کارت، تاریخ انقضا ، کد CVV، آدرس و...) در صفحه مربوطه، شخصا نسبت به انجام پرداخت خود اقدام نمایید. جهت خرید کارت اعتباری به صفحه «ثبت سفارش کارت اعتباری» مراجعه فرمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش استفاده از کارت در پرداختهای آنلاین، لطفا راهنمای پرداخت آنلاین با ویزاکارت/مسترکارت را مطالعه نمایید.
ثبت سفارش در پرشین دانشجو
برای انجام پرداخت ارزی خود از طریق پرشین دانشجو، ابتدا باید فرم زیر را جهت ثبت سفارش همراه با ضمیمه نمودن یک فایل راهنمای پرداخت تکمیل نمایید. در گام بعدی در صورتی که تا به حال عضوی از خانواده پرشین دانشجو نبودهاید، ابتدا باید برای عضویت در سایت ثبت نام کنید. در غیر این صورت نیز نسبت به ورود به حساب کاربری خود اقدام نمایید. پس از آن فرم تایید اطلاعات سفارش برای شما نمایش داده میشود. با تایید اطلاعات نمایش داده شده در این مرحله و رفتن به گام بعدی شما میتوانید نسبت به پرداخت مبلغ ریالی سفارش خود با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب از طریق درگاه بانکی اقدام و در پایان نیز رسید و کد رهگیری سفارش خود را دریافت نمایید. در صورت نیاز به کسب آگاهی بیشتر در مورد روش ثبت سفارش در پرشین دانشجو، لطفا راهنمای ثبت سفارش را مطالعه نمایید.
به منظور تغییر زمان/مکان آزمون تافل اینترنتی IBT بایستی اطلاعات مهم ثبت نام که شامل موارد زیر می شود، را از طریق قسمت توضیحات برای ما ارسال نمائید. جهت دسترسی به لینک مستقیم ثبت سفارش تغییر زمان/مکان آزمون تافل اینترنتی IBT روی لینک زیر کلیک شود.
http://persiandaneshjoo.ir/?m=order&p=60&u=1&o=1&t=%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%84-IBT
نمونه اطلاعات مهم برای تغییر زمان/مکان آزمون تافل اینترنتی IBT در زیر آمده است. یوزر نیم و پسورد: Username: persiandaneshjoo - Password: fagsty@35244354
...
....
...
به منظور دسترسی به راهنمای تغییر آزمون تافل، به راهنمای موجود در لینک زیر در بخش ویکی دانشجو مراجعه نمایید.
www.www.www
با مراجعه به سایت پرشین دانشجو در لینک ....
محدودیتی از نظر تعویق زمان تافل وجود ندارد اما برای هر بار تغییر زمان بایستی مبلغ 60 دلار پرداخت نمایید.
از اونجاییکه خیلی از دوستان در ریپورت نمره تافل و جی آر ای خود برای دانشگاههای مختلف سوال دارن، دقت کنید که فقط در صورتیکه دپارتمان رشته مد نظرتان در لیست مورد نظر موجود نیست، پس از انتخاب گزینه Graduate Schools گزینه Any Department Not Listed را انتخاب کنید. معمولا دپارتمان رشته مد نظر شما در لیست موجود هست چون ETS تقریبا در لیست موجود همه دانشکده ها را پوشش داده است. مثلا دوستان رشته های فنی باید گزینه Physical Sciences را انتخاب کنند که بعد از این انتخاب، لیست دانشکده های فنی مثل مهندسی برق، عمران، کامپیوتر و دیگر دانشکده ها مشاهده خواهد شد.
حالا اگر به یک دپارتمان اشتباهی ریپورت کردید جای نگرانی نیست. با دانشگاه تماس بگیرید و این مورد رو بهشون اطلاع بدید. اکثرا با شما همکاری میکنند و نیازی به ارسال نمره تافل و جی آر ای مجدد نخواهد بود.
سوال دارید؟ از طریق پرتال پشتیبانی در سمت چپ صفحه مطرح کنید.